• OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2250,69%37 983,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,7
  • OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2250,69%37 983,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,7
  • 17.08.15, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

126 tüüpi autot, mida on lihtne varastada

Äsja avaldatud uuringust selgus, et 126 tüüpi autos kasutatud tehnoloogia muudab nende varastamise lihtsamaks. Selle avastuse varjamiseks läks Volkswagen kaks aastat tagasi kohtusse, vahendab CNN Money.
Rendiautod Saksamaal. Häkkerite jaoks on hõlbus varastada just aegunud krüpteerimisega rendiautosid.
  • Rendiautod Saksamaal. Häkkerite jaoks on hõlbus varastada just aegunud krüpteerimisega rendiautosid. Foto: epa
Kolm Euroopa arvutiteadlast teadsid vigadest juba 2012. aastal ja hoiatasid sellest ka autotootjaid. Volkswagen kasutas aga oma juriste, et infot avalikkuse eest salajas hoida. Kohtu teatel tuli andmeid varjata, et võimalikult vähesed kurjategijad saaks veast teada. Nüüd on kohtuvaidlus lõppenud ja dokumendid avalikustatud.
Selgub, et suurim probleem on tänapäeval autodesse paigaldatavad kiibid, mille abil sõiduk käivitatakse. Varem said vargad auto käivitada juhtmetega. Nüüdseks on autode võtmetesse ja süütelülititesse paigaldatud kiibid – auto käivitub vaid juhul, kui kiibid on lähestikku ja saadavad üksteisele õigeid koode. See peaks vargad eemale hoidma – isegi need, kes teevad metallist võtmetele koopia. Kui kiipi ei ole, siis auto ei käivitu.
Kiipide süsteemis on aga viga. Nimelt on kahe kiibi vaheline suhtlus väheturvatud, selgub uurijate väljastatud dokumentidest. Kiibid kasutavad aegunud krüpteerimist ja kui keegi saab jälgida vähemalt kaks korda, kuidas kiibid omavahel suhtlevad, siis on arvutil võimalik muster ära tunda. Pärast seda on võtmest ja kiibist lihtne koopiaid teha.
„See on sama, kui teie parool on „parool“,“ ütles Birminghami ülikooli teadlane Flavio D. Garcia.
Häkker saab hakata näiteks hotellitöötajaks, kes pargib klientide sõidukeid ja varastada terve parklatäie autosid. Samuti saab niimoodi varastada juba tagastatud rendiautosid.
Moodsam krüpteerimine teeb koodide murdmise võimatuks. Uurijad olid aga üllatunud, et isegi luksusautod kasutavad aegunud krüpteerimist. „Võiks eeldada, et kallid autod kasutavad veidi arenenumat tehnoloogiat,“ ütles vea üks avastajatest, Roel Verdult Radboudi ülikoolist.
Ebaturvaliste autode hulka kuuluvad Audi, Fiati, Honda, Kia, Volkswageni, Volvo ja paljude teiste autotootjate mudelid.
Uuringust välja võetud tabel, mis toob välja autod, mis kasutavad aegunud krüpteerimist.
  • Uuringust välja võetud tabel, mis toob välja autod, mis kasutavad aegunud krüpteerimist. Foto: CNN Money/Uuringu raport

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.09.24, 07:00
Tule meeskonnaga gastronoomiareisile Itaaliasse restoranis Bacio!
Itaalia toitude restoran Bacio annab võimaluse üllatada oma meeskonda suurepäraste roogadega. Restorani ruumipaigutus pakub rohkelt võimalusi, et kujundada oma firmapidu meeldejäävaks sündmuseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele